fbpx Ετήσια Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2015-2016 | quadraweb.gr

Ετήσια Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2015-2016

Αύξηση κατά 10% παρουσιάστηκε στους Έλληνες online καταναλωτές στο σύνολο των κατηγοριών που αγόρασαν online το 2014,αυτό είχε τον αντίκτυπο στην ραγδαία ανάπτυξη της αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου το 2014, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα που έγινε για τους Έλληνες Online καταναλωτές από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η online έρευνα, η οποία γίνεται τα τελευταία 5 χρόνια πραγματοποιήθηκε την περίοδο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου 2014 και στην οποία συμμετείχαν 1197 online αγοραστές. Περιληπτικά τα κυριότερα αποτελέσματα ήταν.

1. 5% αύξηση της έντασης online αγορών
Οι πέντε δημοφιλέστερες κατηγορίες για τις online αγορές παραμένουν οι ίδιες με αυτές του 2015. Στην πρώτη θέση με 84% των online αγοραστών δήλωσαν πως αγόρασαν το πρώτο 9μηνο 2016 ταξιδιωτικές υπηρεσίες (Π.χ. εισιτήρια), το 70% διαμονή σε καταλύματα (Π.χ. ξενοδοχεία), το 69% εξαρτήματα και περιφερειακό εξοπλισμό, το 69% εισιτήρια για εκδηλώσεις και το 62% είδη ένδυσης και υπόδησης. Γενικά όμως υπάρχει μία αύξηση 5% κατά Μ.Ο στις κατηγορίες που αγοράζουν οι online καταναλωτές με την μεγαλύτερη αύξηση +10% στις παραγγελίες έτοιμου φαγητού (έχουν εμφανιστεί δυναμικές ηλεκτρονικές αγορές και καινοτόμες υπηρεσίες παράδοσης), +9% στην πληρωμή λογαριασμών (λόγω capital controls αλλά και νέων υπηρεσιών πληρωμών όπως ψηφιακό πορτοφόλι), +7% στην αγοράς/ενοικίαση αυτοκινήτου, +6% στα είδη λιανεμπορίου (φέτος λειτούργησαν τρία νέα online σούπερ-μάρκετ με σημαντικές προσφορές και έξτρα υπηρεσίες πληροφόρησης/παράδοσης).

2. Το 10% των online αγοραστών ξεκίνησε το 2016
Οι 3/10 είναι πλέον ώριμοι online αγοραστές, ενώ υπάρχει αύξηση των αγορών από Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα Η αύξηση γενικά των online αγορών το 2016 επαληθεύεται από το γεγονός ότι 1/10 online αγοραστές άρχισε τις αγορές του το 2016 και από την αύξηση των ώριμων Ελλήνων online αγοραστών αφού το 29% των online καταναλωτών πραγματοποιεί πάνω από το 50% των συνολικών αγορών τους ψηφιακά, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν για το 2015 στο 25% και το 2014 στο 9%. Επίσης το 2016 συνεχίζεται η τάση αύξησης των αγορών από τα Ελληνικά
ηλεκτρονικά καταστήματα, αφού 6/10 έκανε πάνω από το 80% των online αγορών του από τα τοπικά eshops ενώ πέρσι ήταν 5/10 καταναλωτές. Αυτή η αύξηση εξηγείται λόγω των capital controls αλλά και την δυναμική λειτουργία χιλιάδων τοπικών ηλεκτρονικών καταστημάτων σε όλες
πλέον τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών. Βέβαια οι Έλληνες συνεχίζουν να έχουν από τα υψηλότερα ποσοστά αγορών σε όλη της Ευρώπη από eshops του εξωτερικού στα επίπεδα περίπου του 30%.

3. Στο κυνήγι των προσφορών/τιμών με μικρό όμως ποσοστό επαναλαμβανόμενων online αγορών
Οι τιμές και προσφορές παραμένουν οι κύριοι λόγοι για να πραγματοποιούν οι Έλληνες τις online αγορές, που σχετίζεται βέβαια με την οικονομική κρίση, την μείωση αξίας του συνολικού "καλαθιού" αγορών και την "εκπαίδευση" των καταναλωτών στις προσφορές από τα μεγάλα φυσικά
πολυκαταστήματα/αλυσίδες. Συγκεκριμένα στους λόγους που πραγματοποιούν online αγορές αναφέρουν την εύρεση καλύτερων τιμών (73%), την άμεση σύγκριση προϊόντων (55%) και την εύρεση προσφορών (42%). Αύξηση σημειώνουν επίσης οι λόγοι που σχετίζονται με την ποικιλία
προϊόντων, όπως με την εύρεση προϊόντων που δεν υπάρχουν στα φυσικά καταστήματα (46%) και την μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων (37%). Αυτοί οι λόγοι σχετίζονται βέβαια και με το γενικό de-stocking που λαμβάνει χώρα στα μικρά φυσικά καταστήματα λόγω cash-flow προβλημάτων. Το
κυνήγι προσφορών και τιμών επηρεάζει αρνητικά την εμπιστοσύνη των online καταναλωτών αφού 3/10 δηλώνουν ότι μέσα στην χρονιά αγόρασαν από ένα eshop και δεν επέστρεψαν ξανά για αγορές.

ΠΗΓΗ: ELTRUN

Share this post

Ποιοί Είμαστε

Με γνώμονα τις σύγχρονες ανάγκες του πελάτη και σε συνδυασμό με τις συνεχώς εξελισσόμενες τεχνολογίες στο τομέα του διαδικτύου και των δικτύων προσπαθούμε να παρέχουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου.Ελάτε τώρα σε επικοινωνία μαζί μας και ενημερωθείτε για τις υπηρεσίες μας.